Eindelijk - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Blijf op de hoogte en volg Rina

03 Mei 2017 | Frankrijk, Lourdes

Eindelijk is de dag aangebroken dat we met de trein vertrekken naar Lourdes. Vroeg op; met de bus naar CS, waar Ronald stond om ons uit te zwaaien en van adviezen te voorzien. De Thalys was voorzien van Wifi. Voor we het wisten waren we in Parijs. Met de metro naar Gare Montparnasse. De halte Montparnasse Bienvenue was gesloten, waardoor we een stukje over Boulevard Montparnasse moesten lopen. Bij de Monoprix salade, brood en wijn gekocht voor in de trein. In het station was het even onduidelijk waar de treinen stonden. Het is een netwerk van metro, grande lines en train. Een kwartier voor vertrek waren we bij ons rijtuig. Nog even een sigaretje roken en verstoppertje spelen met de controleurs....... De treinreis verliep sneller dan verwacht. Wat is dit comfortabel! Een bar aan boord om even een kop koffie te halen. Super! Half 9 rijden we het station van Lourdes binnen en 5 minuten later zijn we in ons hotel. We zien dat Gert al heeft ingecheckt. We leggen onze tassen op de kamer en gaan naar de processie, die om 9 uur begint. We lopen in de processie mee en zijn de enigen zonder kaars. Wat een poppenkast, maar wel leuk om mee te lopen. Na de processie belt Gert en we wandelen met hem naar ons hotel, waar we nog een wijntje drinken. Wat een dag! we vallen als een blok in slaap.

• 04 Mei 2017 - 22:06

Kim En Wesley:

Mooie eerste dag. Mocht je niet roken van de controleurs? Nu maar hopen dat het geen ongeluk brengt dat jullie geen kaars hadden. Veel plezier morgen met het echte begin!