Van Lorca naar Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Lorca naar Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Lorca naar Los Arcos

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

20 Mei 2017 | Spanje, Los Arcos

We hadden nog wat brood;dus lekker opgegeten als ontbijt. 8 uur stonden we buiten. Strakblauwe hemel. Langs glooiende graanvelden, wijngaarden en schattige dorpjes komen we bij een smid. Hij maakt schitterende objecten. Kort daarop bereiken we de fontein, die ook wijn geeft. We maken er dankbaar gebruik van. Aan een picknicktafel genieten we van stokbrood met chorizo met één glaasje wijn (we moeten tenslotte nog lopen. Daar komen we Rosie (een meisje van 4,5) met haar moeder weer tegen.Ze wandelen een week de camino en we komen ze regelmatig tegen.Ze maken gebruik van een taxi, als Rosie het niet meer redt. Toch loopt Rosie met gemak 15 km op en dag. Haar moeder zingt en vertelt vehaaltjes onderweg.Rond 3 uur zijn we in Villamayor. We besluiten door te kopen naar Los Arcos. Het worden 12 zware kilometers in de zon zonder schaduw. Eindelijk bereiken we het stadje. In de auberge is alleen nog plek op zolder met een matras op de grond. Maar wat wil je voor €7? Gewoon doen!

• 21 Mei 2017 - 07:23

Gert Pot:

Kijk en dat zijn nu de leuke ontmoetingen waar ik het de hele tijd al hier thuis over heb! Jullie hebben wel je belofte waargemaakt! kilometers maken, gr gert!

• 22 Mei 2017 - 10:23

Pauline:

Rina,
    Wat heerlijk dat het zo goed gaat en dat jullie zulke mooie ervaringen opdoen. In gedachten loop ik met jullie mee. Zou het graag in werkelijkheid doen. Wij zijn net terug van Assisi - Rome en ik raak mijn verslaving niet kwijt. Op naar Santiago jullie!! Ik blijf je verslagen lezen.

• 22 Mei 2017 - 23:35

Rina Van Ingen:

@ Gert: we lopen niet elke dag zoveel kilometers, hoor!
    @Pauline: Hebben jullie het fijn gehad in Italië? Niet te warm? Loop maar lekker met ons mee, hoor! Gezellig!