Van Gráñon naar Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Gráñon naar Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Gráñon naar Belorado

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

25 Mei 2017 | Spanje, Belorado

Vanochtend heerlijk ontbeten in de kerk en afscheid genomen van de hospitalers (vrijwilligers), die zo goed voor ons gezorgd hebben. We doen een donatie in de box, zodat ze weer eten kunnen kopen voor de pelgrims, die vandaag aankomen. Je geeft wat je kan missen. Het wordt weer een warme dag. De weg gaat langs de graanvelden, die in de ochtendzon goud kleuren. Prachtig om te zien. Onder weg raak ik in gesprek met een Zuid-Koreaan. Bij het eerstvolgende dorp zit Frieda aan tafel met Father Joyfull. Hij wandelt naar Santiago op blote voeten en leeft van donaties. Zijn enige probleem is dat zijn tas met eten uitpuilt. Met z'n vieren drinken we koffie. Een bont gezelschap. Al snel wandelen we langs een grote dorgaande weg. Ik zet mijn muziek maar weer op.Dan hoor je tenminste niet de herrie van de langsrijdende vrachtwagens. Bij het volgende dorp (Belorado ) is het zo gezellig, dat we besluiten hier te overnachten.