Van Carrion naar Ledigos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Carrion naar Ledigos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Carrion naar Ledigos

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

01 Juni 2017 | Spanje, Ledigos

Vanochtend eerst een goed ontbijt genomen, veel water mee en brood gekocht. We zijn klaar vorm de volgende lastige 16 km van de Meseta. Frieda en ik hebben proviand verdeeld en lopen ons eigen tempo. We spreken af dat we elkaar wel in het eerstvolgende dorp over een uur of vijf zien.
Bij de eerste picknickplaats tref ik Frieda aan. We drinken samen de meegenomen koffie en eten wat. Frieda stapt als eerste weer op.
Het is heerlijk wandelweer. Lekkere temperatuur en een warm windje. Ik maak veel foto's en kijk uit over de enorme graanvelden die tot aan de horizon reiken. De weg is kaarsrecht en ik zie slechts zelden iemand voor of achter me lopen. De weinige bomen langs de weg geven nauwelijks schaduw, omdat de zon recht achter je schijnt. Het doet me denken aan wandelen langs de zee op een mooie zomerdag: zon in de rug en een lekker briesje. Ik mis het geluid van de golven, maar dat wordt goedgemaakt door de vogels, die kwetteren en voor je uit op het pad huppelen, alsof ze zeggen: volg ons maar. En het water van de zee is vervangen door de groene of goudgele graanvelden.
Veel mensen slaan de Meseta over. Wij vonden het eigenlijk wel een belevenis....

  • 02 Juni 2017 - 06:23

    Wesley:

    Genieten. Dat is volgens mij wat jullie doen. Eén zijn met je omgeving, de velden, vogels, vlinders. Heerlijk. Heel veel plezier!

  • 02 Juni 2017 - 10:47

    Gert Pot:

    Hoi dames,

    Leuk te lezen dat jullie zo genieten en dus ook zo nu en dan je eigen pad gaan.
    De wind laat het graan golven in het veld en met muzikale ondersteuning van de vogels plus alle klaprozen die applaudisseren als je langs loopt is het een genot om daar te zijn.
    Met enige jaloezie lees ik je berichtje maar ook hier schijnt de zon op mij

  • 02 Juni 2017 - 16:33

    Jos:

    Hi Rina,
    De Meseta is voor de een lelijk en n beproeving en voor jou valt het mee. Jij ziet en beleeft de schoonheid ervan. Jij ziet, hoort, ruikt en proeft de natuur. Dat is pas echt en jij wandelt er middenin.
    groetjes
    jos

  • 02 Juni 2017 - 18:20

    Jos Pronk:

    Jullie zijn al weer bijna een maand onderweg en nog steeds volop genietend van een boeiende pelgrimstocht. Alle benodigde ingrediënten om er een weergaloze tocht van te maken werpt Jacobus op jullie pad. Ik geniet van jullie verhalen en belevenissen. vandaag ook alle foto's maar eens bekeken.
    Iedere tocht is toch weer anders en ook de beleving verschilt daarmee van persoon tot persoon. Als je zelf een of meerdere keren hebt gelopen dan kun je dat merken bij het lezen van je verslagen. De eigen ervaringen leven weer op. Duidelijk is dat de ruimte die je om je heen schept door de natuur te doorkruisen en te doorleven ook ruimte schept in je hoofd. Vergezichten: letterlijk en figuurlijk.
    Het was me een genoegen om weer een stukje met jullie mee te lopen. Doe Frieda de hartelijke groeten.Jos P.

  • 03 Juni 2017 - 16:39

    Ruth:

    Dag Rina,

    Wat een genot om je verslagen te lezen!
    Geniet maar met volle teugen van elke stap en misschien ook wel eens een 'misstapje' (dat hoort er ook bij)!

    Lekker doorlopen!

    Hartelijke groet, ook voor Frieda!

    Ruth

  • 03 Juni 2017 - 16:40

    Dick Van Egmond:

    Prachtig verslagen maak je! Wens je een goed vervolg. Doe Frieda de groeten en zeg maar dat hier alles goed gaat en wens haar ook een goede wandeling. Ik mis haar wel! Groet van Dick

  • 03 Juni 2017 - 21:34

    Rina Van Ingen:

    Leuk, dat jullie allemaal een beetje meelopen! Wij genieten volop en jullie mogen van harte meegenieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Je kunt hier mijn wandeling volgen van Lourdes naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 16699

Voorgaande reizen:

03 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Op weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: