Van Vega del Valcare naar Gonzar - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Vega del Valcare naar Gonzar - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Vega del Valcare naar Gonzar

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

16 Juni 2017 | Spanje, Gonzar

Al dagen slecht of geen Internet! Een kleine samenvatting.
Vlak na Villafranca raak ik Frieda kwijt. Ik zal haar de volgende dagenda pas weer tegenkomen in een winkel. 23 km verderop! Inmiddels zijn we beiden over de Col gelopen met onweer. Frieda heeft zelfs hagelstenen mogen voelen! Beetje spannend, maar ook heel mooi. Toen we de afdaling maakten, liepen wij in de zon en keken neer op de dalen met mist: de toppen van de bergen piepten er bovenuit. Prachtig! Wat een kleuren!
De volgende dag lopen we naar het dal waar het klooster van Samos ligt en waar wij in de albergue kunnen slapen. Een enorm klooster met wel 6 monniken en 2 novices! We krijgen een rondleiding door het klooster en wonen de mis bij. Onze slaapzaal is versiert mschilderingen. Geweldig!
De volgende dag lopen we het dal weer uit door geweldige bossen. En...we komen zelden iemand tegen.
Dat is nu wel veranderd! Veel mensen starten hier hun camino. We komen feestende jongeren tegen en schoolkinderen. De camino is veranderd. De rust is weg. Nog 85 km te gaan.....

• 17 Juni 2017 - 01:57

Gert Pot:

Nog een dag of 4 tot je in Santiago bent en dan door naar Finestaire?

• 17 Juni 2017 - 19:07

Maria Franssen:

Voelt misschien wel dubbel; dichter bij het einddoel komen, maar wil je dat wel?

• 17 Juni 2017 - 20:58

Jos:

Hi Rina. Je nadert je bestemming. Nog n paar dagen. Geniet ervan. Al het moois van deze tocht zit in je hoofd en in je hart. En je goede verslagen en foto's. Knuffs uit asd-noord

• 18 Juni 2017 - 15:59

Annette :

geweldig jullie zijn er bijna....................

wat is dat snel gegaan. ik zit bijna in een doos! ( voor Frieda).

Hele mooie voldane laatste dagen gewenst!

• 18 Juni 2017 - 21:36

Rina Van Ingen:

Ja, de tijd vliegt! Over 2 dagen zijn we in Santiago de Compostela. En dan maar weer wennen aan het leven in één huis, één stad, enzovoort.