De eerste wandeldag - Reisverslag uit Lestelle-Bétharram, Frankrijk van Rina Ingen - WaarBenJij.nu De eerste wandeldag - Reisverslag uit Lestelle-Bétharram, Frankrijk van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

De eerste wandeldag

Blijf op de hoogte en volg Rina

05 Mei 2017 | Frankrijk, Lestelle-Bétharram

Daar gaan we dan! Na het Franse ontbijt (stokbrood, croissant, jus en koffie) hangen we de rugzakken om. Het eerste deel hadden we gisteren al met Gert gelopen.Dus dat was makkelijk. De rest van de route liep ook heerlijk weg; we hoefden alleen maar de rivier te volgen. Bij een huis twijfelden we even. Een vrouw staat voor de deur en vraagt ons: 'St. Jacques?' En ze wijst ons de goede weg. Zo gaat dat dus....
Het pad door het bos is rustig, de rivier kabbelend aan onze rechterzijde, vogels kwetteren....Wat een rust!
Vanuit het bos zie ik plotseling Le sanctuaire de Bétharram. Zijn werk nu al in Lestelle-Bétharram? We vinden Een slaapplaats in de bijgebouwen van de kerk. In middels is er een Nederlandse fietser aangekomen, waar we zo mee gaan eten.

• 06 Mei 2017 - 03:22

Desiree Masseur:

Ik vind je reisverslagen geweldig om te lezen en vond op YouTube een 50 min. durend filmpje (Frans gesproken), waarin o.a. de burgemeester en de monseigneur aan het woord zijn en veel van de region te zien is; wat mooooii! (nog niet alles gezien ... het is al laat, maar wilde toch even kijken of je een berichtje van de eerste tocht had geplaatst).
    Liefs, Dées

• 06 Mei 2017 - 10:15

Kim:

Het klinkt heel mooi.Heb je meer foto's? Succes weer vandaag.

• 07 Mei 2017 - 20:47

Ruth:

Hoi Rina,

Wat leuk om te lezen dat het goed gaat! Ikzelf ben net terug van de camino naar Rome maar krijg al weer de kriebels bij jouw verhalen!

Wens je mooie wandeldagen!

Hartelijke groet,
    Ruth