Van Calzada del Coto naar Reliegos - Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Calzada del Coto naar Reliegos - Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Calzada del Coto naar Reliegos

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

03 Juni 2017 | Spanje, Reliegos

Lekker ontbeten in de Albergue, maar zonder koffie. Nog even in de bar een koffie gedronken. Het is koud geworden; vandaag maximaal 17 graden. Wat een verschil met gisteren! We wandelen de eerste 8 km door een landschap met roodbruine aarde. Oneindige omgeploegde velden met hier en daar een boom.
Aangekomen in het dorp besluiten we een maaltijd te nemen, want de eerstvolgende 18 km zullen we nergens een gelegenheid hebben om te eten of drinken. We slaan nog wat water in en gaan op weg. We hebben gekozen voor de Romaanse weg; wel wat langer, maar hij gaat door de velden en niet langs de snelweg. Wederom roodbruine velden afgewisseld met enorme graanvelden. De weg is breed, maar ligt vol met stenen. Telkens moet je weer zoeken, waar je het makkelijkst loopt. In de verte zien we de bergen van de Montserrat de Leon. Hoe ver? 2, 3 dagen lopen?
Onderweg komen we een meisje tegen, die ons vraagt hoe ver het is tot het volgende dorp. Nog 10 km. Ze zucht: in haar gids stond dat de weg maar 7 km was tot het volgende dorp. Als ze dàt had geweten.... Teruglopen is geen optie. Dan maar doorlopen!
Rond 6 uur komen we aan in Reliegos. Nog 1 dag lopen en we zijn in Leon. Eindelijk naar de kapper, want dat is hard nodig.

• 04 Juni 2017 - 07:16

Gert Pot:

Dat is afzien in deze fase, en die kapper ach wij zien het toch niet!

• 04 Juni 2017 - 21:19

Jos:

Hi Rina.
    Wat n fijn verslag om te lezen. En jouw foto, het genieten straalt van je gezicht. Dat is mooi om te zien. Liefs en groeten uit asd.

• 05 Juni 2017 - 07:45

Rina Van Ingen:

Hoi Jos! Ja, het is elke dag genieten. Vogels, bloemen, verschillende landschappen. HEERLIJK!