Van Pedrouzo naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Pedrouzo naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Pedrouzo naar Santiago de Compostela

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

20 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Gisteravond mail van Frieda, dat ze idd 15 km verderop een herberg heeft gevonden. Ze wacht op de route op me.
Vanochtend werd ik om 5 uur wakker van de pelgrims die al op pad gingen. Ik ook maar uit m'n bed en om half 6 zat ik in de bar met koffie, een Napolitana en 2 stukken cake. Het is druk op straat met pelgrims. Als ik de stad uitloop, moeten we door het eucalyptusbossen. Ik zet mijn hoofdlamp op. Het lijkt wel de padvinderij!
Als ik in een dorp kom, zie ik de rugzak van Frieda liggen, maar geen Frieda. Ik loop naar een terras toe en ze komt net naar buiten met haar koffie en brood. Samen lopen we naar Santiago. Het is nog een aardige wandeling door voorsteden. We komen in de oude stad en plotseling zien we een puntje van de kathedraal boven de huizen uitdiepen! Verderop is een poort en dan staan we op het grote plein voor de kathedraal. Wat een immens gebouw! We feliciteren elkaar: Het is ons gelukt! 1000km in de benen!
We komen veel bekenden tegen. Wat een feest! Ze vertellen ons waar we onze Compostella kunnen halen. Als we dat hebben gedaan gaan we nog even naar de Huiskamer van de Lage Landen en naar Maria om de sleutel van onze kamer te halen. Haar zoon brengt ons naar het appartement. Wat een prachtige kamer: lekker opgemaakte bedden, een eigen badkamer met toilet. Wat een luxe!
Ik ga op het bed liggen en voel me plotseling doodmoe. Zo heb ik me 2 maanden niet gevoeld!
We drinken een kop koffie en gaan naar de pelgrimsmis. De kerk is afgeladen met pelgrims. Aan het einde van de mis wordt het wierookvat door de kerk gezwaaid. Wat een belevenis!
We drinken nog een wijntje en dansen op het grote plein bij een grote groep muzikanten.
Voldaan lopen we terug naar ons appartement. Wat een dag!

  • 22 Juni 2017 - 09:28

    Maria Franssen:

    Geweldig! Nu genieten.

  • 22 Juni 2017 - 11:23

    Jos:

    Hi Rina. Gefeliciteerd. Geweldig. Wat een prestatie en met n happy end. Veel plezier met alle andere pelgrims en een goede terugreis.
    Dikke knuffels, speciaal voor jou!
    Jos

  • 22 Juni 2017 - 16:53

    Gert Pot:

    Hoi meiden,

    Wat een mooie afsluiting van deze bijzondere reis!
    Jullie hebben wel een heel mooie trip gemaakt, ik ben echt heel benieuwd naar jullie verhalen volgende week!

    Gr gert


  • 23 Juni 2017 - 00:29

    Rina Van Ingen:

    Dank jullie wel.

  • 23 Juni 2017 - 14:58

    Wesley:

    Van harte gefeliciteerd!!! Top gedaan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Je kunt hier mijn wandeling volgen van Lourdes naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 16709

Voorgaande reizen:

03 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Op weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: