Van Santa Catalina naar Villafranca de Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Santa Catalina naar Villafranca de Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Santa Catalina naar Villafranca de Bierzo

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

12 Juni 2017 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Ik heb een paar dagen geen Internet gehad. Dus we maken even een sprongetje.
Vanaf Santa Catalina gaan we 600 meter stijgen naar Cruz Ferro (ijzeren kruis). Daar leggen we onze meegebrachte stenen neer. Een genot om weer in de bergen te zijn na de vlakke Meseta. De kleuren en bloemen zijn adembenemend mooi. We genieten volop.
De afdaling naar Ponferrada is pittig. Het is inmiddels goed warm geworden. Zo'n 33 graden. Als we de stad binnenkomen zien we een bar. Lekker een Radler in de schaduw! Er wordt pulpo (octopus ) klaargemaakt. We nemen ieder een portie. Nadat we de helft op hebben kunnen we niet meer. Het is machtig eten en het zien van de tentakels wordte ons teveel......
Ponferrada heeft een prachtige binnenstad met een mooi kasteel. Daarna wordt de weg weer vlak. We lopen langs kersenboomgaarden en wijngaarden naar Villafranca. Een lieflijk landschap.
Vandaag de laatste grote klim en dan zijn we in Galicië. Het laatste stukje naar Santiago. Nog maar een kleine 200 km.

• 12 Juni 2017 - 07:43

Gert Pot:

De volgende etappe wacht je nog een klim tot O Ceirbreiro van een kleine 800 m stijging. Vanaf Ruitelan in korte tijd 700 m stijgen, Succes en zweten meiden.
    Wel weer een mooi verslag, volg je hier met boek op de schoot. Nog even genieten van de rust van de Camino Straks in Sarria wordt he,t volgens zegge, echt "gezellig"

• 12 Juni 2017 - 07:43

Gert Pot:

• 12 Juni 2017 - 07:54

Rina Van Ingen:

Leuk, dat je ons volgt. We zijn er klaar voor, hoor! Vandaag doen we eerst nog de alternatieve klim door het kastanjebos; bijna 500m klimmen en bijna 400m dalen....En dan morgen O Cebreiro. Word vervolgd!

• 12 Juni 2017 - 13:26

Kim:

Succes met de klim. Het einde komt in zicht...

• 12 Juni 2017 - 18:04

Rina Van Ingen:

Dank je, Kim. Het is gelukt hoor! Ben alleen Frieda kwijtgeraakt. Ik had geen water meer en ben naar een albergue gegaan. Daardoor verkeerd gelopen. Ik hoor hopelijk vanavond wel waar ze zit....