Van Reliegos naar León - Reisverslag uit León, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu Van Reliegos naar León - Reisverslag uit León, Spanje van Rina Ingen - WaarBenJij.nu

Van Reliegos naar León

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

04 Juni 2017 | Spanje, León

Geen ontbijt, geen koffie en verdwaald! Er is niets open in Reliegos. Het is een uur wandelen naar het volgende dorp. Al snel geen pijlen meer. De weg die we lopen, loopt dood op een omgeploegd veld. Dan maar eromheen. We komen op een snelweg in aanleg, die naar het dorp leidt. Het dorp is omheind door een heg met hek. We nemen een powerbar. Daar knappen we van op. We vinden een ingang via een tuin. Allemaal villa's en geen mens te zien. We ontdekken dat we in het verkeerde dorp zijn. Maar we kunnen er niet meer uit! Nog maar een powerbar. Als we bij een hoog hek staan, komt er een motorrijder aan. Hij doet het hek voor ons open. Het goede dorp ligt 3 km verderop aan de snelweg. Dan maar de weg volgen. Om 12 uur zitten we eindelijk achter een kop koffie met zoete broodjes! Nu alleen nog naar Leòn. We kiezen de snelle weg langs de snelweg. De lucht wordt onheilspellend donker. Onweer! We schuilen onder een tunnel. En om 6 uur zijn we eindelijk in León. In de Albergue municipale treffen we veel bekenden. We eten samen en drinken wat wijn. Het is gezellig.

  • 05 Juni 2017 - 08:49

    Desiree Masseur:

    Wat een spannende en onverwachte dag; je andere reisverslagen zijn gemoedelijk en hou me ten goede: petje af voor jullie doorzettingsvermogen, maar soms zit het tegen. Hoe lang duurt zo'n onweersbui?

  • 05 Juni 2017 - 10:15

    Ronald:

    Dames. Ik neem mijn petje voor jullie af

  • 05 Juni 2017 - 15:02

    Jos:

    Wauw Rina. Wat n donkere bijna zwarte lucht komt eraan. Prachtige foto. Maar wat heftig als je zoiets op je af ziet komen. Echt natuurgeweld. En dan even schuilen en is t weer over......Een hele belevenis zo op een open vlakte. Meid, ik ben trots op je.

  • 05 Juni 2017 - 22:07

    Rina Van Ingen:

    Hou jullie petjes maar lekker op, hoor! De onweersbui schampte ons. We hebben wel een heel kwartier onder de tunnel geschuild en het spetterde een beetje. De lucht zag er wel heel indrukwekkend uit.

  • 05 Juni 2017 - 22:19

    :

    ik heb geen petje, maar neem mijn hoedje af voor jullie. Onweer is echt niet mijn ding..........
    Net al jullie verslagen bijgelezen, leuk hoor om jullie zo te volgen!! En lees dat jullie de 700 km hebben aangetikt. Wat een afstand!! Daar heb ik dus een half jaar over gedaan!
    Geen ontbijt is nog te doen, maar geen koffie.......... Ik neem altijd mijn eigen oploskoffie mee voor dit soort gevallen.... dus vind jullie werkelijk bikkels. Nou meiden, nog ffies door. Er komen nog prachtige stukken. Buen Camino maar weer!!

  • 06 Juni 2017 - 22:50

    Rina Van Ingen:

    Dank je, Maria! Ik neem aan dat jij het bent....(ivm de oploskoffie)

  • 06 Juni 2017 - 22:50

    Rina Van Ingen:

    Dank je, Maria! Ik neem aan dat jij het bent....(ivm de oploskoffie)

  • 06 Juni 2017 - 22:50

    Rina Van Ingen:

    Dank je, Maria! Ik neem aan dat jij het bent....(ivm de oploskoffie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Je kunt hier mijn wandeling volgen van Lourdes naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 16719

Voorgaande reizen:

03 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Op weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: